پذیرش سرمایه محدود در صنعت تولید طلا : 09120933277

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دعوت به مشارکت محدود در هم افزایی ، تامین سرمایه مقدماتی ، با توجه به اینکه سرمایه گذار خارجی جذب شده است جهت تامین و جذب قطعی به حامی مقدماتی نیاز ایت که این فرصت و فضا بسیار سود آو برای حامی می باشد و شرایط مذکور محدود و این مجموعه در رد و قبول پیشنهاد مختار است . 

مقدمه: طلا (GOLD)

 برای قرن ها، طلا به ویژگی های منحصر به فرد، نایابی، زیبایی، و عدم فناپذیری، مورد توجه همیشگی انسانها بوده است. کشورها طلا را به عنوان ذخیره ثروت و وسیله ای برای تبادل معاملاتی پذیرفته اند و افراد برای کسب اطمینان از تغییرات و عدم ثبات پولهای کاغذی، همواره بدنبال خرید و ذخیره طلا بوده اند. در حال حاضر، معاملات طلا بجای شیوه های سنتی استفاده از شمش، سکه و جواهرات، در بازارهای بورس بین المللی صورت می گیرد. قراردادهای سلف خرید و فروش طلا، از ابزارهای معاملاتی با ارزش هستند که تولید کنندگان تجاری و مصرف کنندگان طلا از آنها استفاده می کنند.طلا در طبیعت به صورتهای مختلفی یافت می شود: در ترکیبات نقره و سرب، رگه های کوارتز، طلای بستر رودخانه و یا به همراه سولفیدها، در آب شور مقادیر قابل توجهی طلا یافت می شود اما استحصال آن مقرون به صرفه نیست.تلاشهای اولیه برای کسب طلا از هنگام اولین سفر دریایی کریستلف کلمب صورت گرفت. از سال 1492 تا 1600، کشورهای آمریکایی شمالی و جنوبی و جزایر واقع در کارائیب بیشترین میزان استخراج طلا را داشتند و معاملات تجاری عمدتا توسط این کشورها انجام می شود. در اواسط قرن 17، کلمبیا، پرو، اکوادور، پاناما، و جزایر اطراف آن بیش از 61% از طلای کشف شده جدید را در اختیار گرفتند. در قرن 18، این کشورها 80% طلای جهان را عرضه می کردند. پس از اکتشاف طلا در کالیفرنیا در سال 1848، آمریکای شمالی به عنوان بزرگترین تولید کننده و عرضه کنده طلای جهان شناخته شد. از سال 1850 تا 1875 مقدار اکتشاف طلا در جهان از 350 سال گذشته آن، بیشتر شد و در سال 1890، رگه های یافت شدة طلا در آلاسکا و یونان مهمترین منابع طلا شناخته شدند و تنها اندک زمانی پس از آن، طلا در آفریقا کشف شد و امروزه، بزرگترین تولید کنندگان طلا : آفریقای جنوبی، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، چین، اندونزی و روسیه هستند.

در کشور عزیزمان ایران به دلیل  وسعت و دور بودن محدوده های طلا نسبت به مراکز شهرهای بزرگ و همچنین عدم سرمایه گذاری خارجی با توجه به اشل بزرگ تامین سرمایه مورد نیاز معادن طلا و همچنین با توجه به اینکه اکثر معادن و محدوده های طلا توسط بخش خصوصی ثبت شده است به علت عدم توانایی سرمایه مقدماتی انجام عملیات اکتشاف جهت اخذ پروانه بهره برداری و مشخص نمودن میزان ذخیره طلا ، اکثر معادن و محدوده های طلای ایران ناشناخته باقی مانده و ذخیره قطعی مشخص نیست و طبق بازدید ها و بررسی های این مجموعه میزان ذخایر طلا بیشتر از آمار و ارقام اعلامی سازمانهای مربوطه می باشد و این مهم و فرصت و فضای بسیار مناسب برای سرمایه گذاری و فعالیت در این صنعت را مهیا می نماید .

دعوت به سرمایه گذاری

معادن طلا بخش خصوصی

 وزارت صنعت، معدن و تجارت طبق سنت هر ساله اقدام به باز نشر فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی برای سال‌جاری کرد. این وزارتخانه برای سال‌جاری 200 فرصت سرمایه‌گذاری صنعتی را مدنظر قرار داده؛ این در حالی است که سال گذشته 215 فرصت در 15 گروه در لیست پولسازهای صنعتی قرار گرفته بودند، ظاهرا مشکلات به‌ وجود آمده در جذب سرمایه‌گذاری در سال گذشته موجب شده تا این وزارتخانه 15 فرصت را از لیست صنایع جذاب برای سرمایه‌گذاری خارج کند. حمایت قانونی و فرهنگی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ایجاد زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، همکاری در بازنگری و توسعه مناطق آزاد تجاری سه محور مدنظر قرار گرفته است. کمک به سرمایه‌گذاری در جهت ایجاد برندهای تجاری ایرانی، همکاری برای ایجاد و تقویت نهادهای مالی، پولی و توسعه‌ای، تسهیل و کمک به سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع مختلف و تحت برندهای معتبر براي اتصال تجارب عملی، مدیریتی و فناوری سرمایه‌گذاری سایر محورهای پیش‌بینی‌شده است. «محصولات کانی غیرفلزی»، «فلزات اساسی»، «محصولات فلزی فابریکی»، «مواد و محصولات شیمیایی»، «پتروشیمی»، «صنایع پیشرفته»، «تجهیزات صنعتی»، «اکتشاف و استخراج برخی از صنایع معدنی»، «خودرو» و «صنایع حمل‌و‌نقل» 10 رشته فعالیت صنعتی هستند که طرح‌های دارای اولویت سرمایه‌گذاری برای آنها مشخص شده است.

«محصولات کانی غیرفلزی»، «فلزات اساسی»، «محصولات فلزی فابریکی»، «مواد و محصولات شیمیایی»، «پتروشیمی»، «صنایع پیشرفته»، «تجهیزات صنعتی»، «اکتشاف و استخراج برخی از صنایع معدنی»، «خودرو» و «صنایع حمل و نقل» 10 رشته فعالیت صنعتی هستند که طرح‌های دارای اولویت سرمایه‌گذاری برای آنها مشخص خواهد شد.

حمایت قانونی و فرهنگی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ایجاد زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، همکاری در بازنگری و توسعه مناطق آزاد تجاری و ایجاد کلیه تسهیلات لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری، کمک به سرمایه‌گذاری در جهت ایجاد برندهای تجاری ایرانی و ترویج و توسعه آن در بازارهای جهانی، همکاری برای ایجاد و تقویت نهادهای مالی، پولی و توسعه‌ای در جهت حمایت پایدار و هدایت شده از توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت، تسهیل و کمک به سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع مختلف و تحت برندهای معتبر براي اتصال تجارب عملی، مدیریتی و فناوری از جمله محورها در بحث سرمایه‌گذاری است.

طرح توجیهی فنی- اقتصادی (امکان سنجی Feasibility Study)

معمولاً به بانک ها و سرمایه گذاران جهت تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود تا بر اساس برنامه زمان‌بندی و منابع مورد نیاز و همچنین با بررسی درآمدها و شرایط بازگشت سرمایه، سرمایه‌گذار یا بانک را متقاعد سازد که در پروژه سودآوری مشارکت می‌‌کند. بررسي توجيه‌پذيري هر طرح سرمايه‌گذاري در 3 بخش مطالعات بازار، مطالعات فني و مطالعات مالي صورت مي‌پذيرد.معمولاً در این‌گونه مطالعات به موضوعاتي چون وضعیت بازار، مشخصات محصول، ظرفيت توليد، ماشین‌آلات لازم، ميزان سرمايه‌گذاري و سودآوری طرح پرداخته مي‌شود از جمله موضوعات ذیل :

  • مطالعات فرصت  Opportunity Study
  • مطالعات مقدماتی طرح توجیهی امکان سنجی Pre-Feasibility Study
  • مطالعات طرح توجیهی امکان سنجی Feasibility Study
  • مطالعات طرح توجیهی فنی امکان سنجی فنی Technical Study

در صنعت طلا به خصوص معادن طلا بخش خصوصی نسبت به ذخیره مشخص شده قطعی به عنوان مثال  5 تن طلا و ارزش آن در بازر نسبت به هزینه های تامین ماشین الات معدنی که با یه حساب سرانگشتی

یک صدم  ارزش کل ذخیره نیست به تنهایی و بدون هیچ توجیهی توجیه اقتصادی را توجیه می نماید .


علت هر شکستی  و عدم برگشت سرمایه عمل کردن به طرح های غیر پایدار است

قبل از سرمایه­ گذاری، مشارکت، شراکت  اجرای پروژه و یا هر فعالیت اقتصادی دیگر، انجام مطالعات طرح توجیهی (امکان­ سنجی) یا FS لازم است FS.( Feasibility Study) امکان­ سنجی یک ایده را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و به این سوال مهم که "آیا ما باید پروژه پیشنهادی را اجرا نماییم  یا نه ؟" پاسخ می­دهد. همه فعالیت­هایی که در راستای FS انجام می­گیرد، برای پاسخ دادن به این سوال است.

مطالعات طرح توجیهی (امکان­ سنجی) می­تواند به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار گیرد اما دلیل اصلی آن بررسی امکان اجرای طرح تجاری پیشنهادی است. سرمایه ­گذارانی که ایده ­های تجاری و یا هر ایده­ ی دیگری را که برای سرمایه گذاری در ذهن دارند، قبل از هر گونه اقدام در مورد پیاده­ سازی آن ایده، می ­بایست شروع به مطالعات مناسبی درباره امکان­سنجی آن طرح بنمایند. این کار قطعا باعث صرفه­ جویی در زمان و هزینه می­گردد.

یک کسب و کار اقتصادی زمانی توجیه­ پذیر و مورد تایید است که به اندازه کافی (بسته به سرمایه و خود سرمایه­ گذار) جریان نقدی و سود ایجاد کند و با خطراتی که در پیش دارد مقابله نماید. علاوه بر این ویژگی­ها، پایداری طرح نیز اهمیت بالایی برخوردار است. امکان­پذیری یک طرح تجاری باید در طولانی مدت نیز برقرار باشد. البته نباید ار این مسئله نیز غافل شد که برخی از طرح­ها علاوه بر این ویژگی­ها، باید سایر اهداف سرمایه­ گذاران (غیر از سوددهی و پایداری در آن) نظیر اشتغال­زایی را نیز برآورده سازد. طرح تجاری ممکن است یک کسب و کار نوپا و جدید یا یک کسب و کار موجود(که می­خواهیم تکنولوژی ویا تجهیزات آن را خریداری نماییم)، توسعه یک کسب و کار موجود و یا حتی ایجاد یک سازمان جدید برای کسب و کار موجود باشد.

لازم به ذکر است در طرح پیشنهادی ( معادن طلا بخش خصوصی ) با توجه به محدودیت معادن و همچنین سکرت بودن این نوع تجارت و فعالیت درست اندرکاران بخش خصوصی باعث شده است که کمتر کسی از این تجارت سر در بیاورد و این صنعت سود آور از چشم همگان خواص و عوام دو رمانده است بنارباین بکر است ، لذا از آنجائیکه طلا از قدیم در بین همه ملت ها توجیه داشته و حتی به عنوان پشتوانه پولی مالی و بانکی کشورها نیز مورد توجه خاص بوده و به عبارتی طرح توجیهی نا نوشته این صنعت پیش تر توجیه شده در اینچا باز هم توجیهات لازم یاداوری و ذکر میشود که سرمایه گذار خود ، خود را توجیه کند نه طرح های توجیهی خسته کنندده و مشاوره های مختلف با متون طولانی طرح های توجیهی ( زور چپون ) . 


ارزیابی گزینه­ ها


یک مطالعه امکان­ سنجی (طرح توجیهی) تنها زمانی می­تواند شروع گردد که سرمایه­ گذاران ایده­ های کسب و کارشان (سناریو­ها) برای سرمایه­ گذاری را مطرح نماید. البته این نکته را نیز باید یادآور شد که در برخی از موارد سرمایه­ گذاران با اعتماد به تجربه­ های شرکت­ ها و مشاوران امکان­ سنجی، از ایده­ های آنان استفاده می­نمایند. بعد از مطرح شدن این ایده ­ها، مطالعه امکان­سنجی به سرمایه­ گذاران کمک می­نماید تا بتواند به این ایده­ ها که گاه پراکنده­ اند، قالب و شکل منظمی بدهد. سپس با استفاده از یکسری مطالعات به درک عمیقی از ایده ­هایش برسد. معمولا تعداد ایده­ های کسب و کار با توجه به شرایط موجود به سرعت کاهش می ­یابند (دامنه گزینه­ ها محدودتر می­شود ، در این متن ملاحضه بفرمائید بیشتر طرح ها ف ایده نیز هست ، یعنی طرح های مطرح میشود برای سرمایه گذار که تازگی دارد و کمتر ترجبه شده است باز هم اگر توجیه داتشه باشد سرمایه گذار سرمایه گذاری می کند حال شما بحث طلا را در نظر بگیرید با توجه به قدمت هزاران ساله این صنعت و توجیه آن از نظر همگان  از جمله عوام ف خواص ف دولت مردان این مهم یک بار دیکه در این توجیه به اعتبارا اسمی طلا نیز اشاره میشود که نیامده توجیه خود را اعلام می نماید و ایده نیست و طرح هم نیست که برای سرمایه گذار ریسک باشد بلکه قطعی است و واقعی و اجرایی و سود آور ...

در فرایند امکان­سنجی شما ممکن است راه­ های مختلفی را برای تشکیل کسب و کار­ و بدست آوردن بازار برای محصولتان را بررسی کنید. به زبان ساده، این کار کاملا شبیه به یک سفر اکتشافی است و در سفرهای اکتشافی شما ممکن است راه­ های مختلفی را قبل از رسیدن به مقصد مورد نظرتان امتحان نمایید. به واسطه اینکه مطالعات اولیه نتیجه منفی داده است نمی­توان نتیجه گرفت که آن ایده مناسب نیست. اما به هر حال گاهی اوقات نیز می­تواند آن ایرادها و محدودیت­ هایی که به آن ایده گرفته شده است، درست باشد.

پیش مطالعه امکان­ سنجی

یک پیش مطالعه می­تواند در ترتیب دادن به سناریوهای مرتبط به هم انجام شود. این پیش مطالعه قبل از مطالعه کامل امکان­سنجی (طرح توجیهی)می­تواند انجام گیرد. اگر این پیش مطالعه منجر به حذف سریع یک سری از سناریوها گردد، در واقع شما موفق به صرفه­ جویی در زمان و هزینه خود شده ­اید و اگر این این پیش مطالعه منجر به حذف سناریوها نشود، شما حداقل توانسته­ اید که مشکلات بنیادین و اساسی را در مورد آن ایده مورد بررسی قرار دهید و ابهامات آن را قبل از مطالعه کامل برطرف سازید. مشاور می­تواند در این پیش­ مطالعه به شما یاری برساند اما کاملا توجه کنید که این امر سبب نمی­شود که سرمایه­ گذار این پیش مطالعه را به مشاور واگذار نماید. سرمایه­ گذار باید در جریان مطالعات امکان­سنجی قرار داشته باشد. زیرا این مطالعات فرصتی برای شماست تا به صورت کامل با مشکلات اصلی و بنیادین کسب و کار­ها و توسعه آنها آشنا شده و راه ­های عبور از این موانع را بدانید.

حدث و تخمین بازار

تخمین بازار می­تواند به منظور بررسی قابلیت ایده مربوطه در حوزه بازار صورت می­گیرد. این دسته از مطالعات به شما کمک می­کند تا فرصت­های موجود در بخش­های مختلف بازار را شناسایی نمایید. اگر هیچگونه فرصتی در بازار موجود نباشد، شاید دیگر انجام مطالعات امکان­سنجی لزومی نداشته باشد. اگر فرصت­ هایی در بازار شناسایی شود ، مطالعات تخمین بازار به مطالعات امکان­سنجی در جهت­ دهی مطالعه سناریوها کمک می­ نماید. مطالعات تخمین بازار مبنای اطلاعات بسیار خوبی برای مطالعات امکان­ سنجی(بخش مطالعه بازار) است. مطالعه بازار در بخش تخمین بازار در صنعت طلا از زنان خانه گرفته تا دولت مردان و تجار بزرگ ، از قدیم و هم اکنون همگان بر این باور و ایمان هستند که تجارت طلا سود آور و بی ریسک م باشد و این تخمین هم نیست بلکه یقین است  و هنگامی که بحث تولید شمش طلا و معادن طلا بخش خصوصی طرح شود همگان بر این باورند که این بخش با توجه به سود سرشار و اعتبار و آینده خوب در ید دولت است و این باور نشانگر اعتبار و توجیه  این صنعت است .

نتایج

نتایج مطالعات امکان­ سنجی(طرح توجیهی) باید شامل بررسی سناریو­های مختلف ، نقاط ضعف و قوت و نیز دلایلی که در هر بخش بر آنها تکیه داشتند، باشد. صاحبان پروژه باید به مطالعه این نتایج پرداخته و آنها را به چالش بکشانند. در این مرحله باید بسیار محتاط بود که در طرح مذکور ( معادن طلا بخش خصوصی ) نیازی به چالش کشاندن این طرح نیست و خود به خود توجیه است و بار ها و بارها همگان در این صنعت طلا آن هم بخش مصنوعات طلا نه معادن طلا و تولید شمش طلا تجربه خرید و فروش و  سود را داشته اند آه هم در صنعت مصنوعات طلا با کمی سیود که راضی بودن حال معدن طلا با ذخیره تناز طلا مقوله ای بالاتر ، عظیم تر و بزرگتر چقدر میتواند سود آور باشد .

انتظار نداشته باشید که در نتیجه یک مطالعه امکان­سنجی(طرح توجیهی)، یک گزینه را به عنوان بهترین سناریو مطرح نماید و باقی گزینه­­ ها حذف گردند. همواره یک گزینه از همه ابعاد بر دیگر گزینه­ ها نمی تواند برتری یابد. بنابراین هیچ طرحی به صورت کاملا منفی یا کاملا مثبت نیست. معمولا موانع عمده است که منجر به حذف کلی یک طرح می­شود و به ندرت نیز اتفاق می­ افتد که بک طرح نتیجه ­ای کاملا مثبت داشته باشد. این مطالعه به شما کمک می نماید تا همه طرح­ها را با تمام فرصت­ها و تهدیداتی که دارند، ببینید و سپس اقدام به انتخاب یک طرح نمایید.
دقت نمایید که این هدف مطالعه امکان­سنجی و یا وظیفه مشاور نیست که تصمیم بگیرد که کدام طرح باید انجام شود یا نشود. این مسئولیت صاحب پروژه است که با استفاده از اطلاعاتی که از نتایج مطالعات امکان­سنجی و مشاوران امکان­سنجی کسب کرده است، در مورد انتخاب ایده مناسب تصمیم ­گیری نماید.

تصمیم برو/ نرو!

تصمیم برو/نرو بحرانی ­ترین و حساس­ترین مرحله در توسعه کسب و کار است. این مرحله از این لحاظ حساس است که سرمایه­ گذار هنگامی که از این مرحله عبور نمود، دیگر راه برگشتی ندارد. هنگامی که شما تصمیم به انجام یک سناریو می­گیرید و اقدام به پیاده ­سازی آن سناریو می­کنید، دیگر راه برگشتی و تغییر آن تصمیم ندارید. زیرا دیگر هزینه و زمانتان را درگیر این سناریو نموده اید و این دو (زمان و هزینه) اصلی­ترین و احتمالا تنها سرمایه­ هایی هستند که در اختیار دارید. به همین دلیل است که این تصمیم بحرانی­ ترین و مهم­ترین گام شما در یک فعالیت تجاری است. اگر در این مرحله کوچکترین سهل­ انگاری صورت گیرد، اغلب جبرانش یا با هزینه های گزافی همراه خواهد بود و یا به هیچ عنوان امکان­پذیر نیست. اما اگر از این مرحله با موفقیت عبور نماییم کمتر نگران ادامه کار خواهیم بود زیرا اطلاعات کاملی از فرصت­ها و تهدیدهای کسب و کارمان داریم. این مسئله اهمیت فراوان مطالعات امکان سنجی را نشانمی­دهد.

FSBP

یک مطالعه امکان­سنجی-طرح توجیهی-(FS) با طرح کسب و کار(BP) تفاوت فراوانی دارد. این دو مبحث نقش­های کاملا متفاوتی را ایفا می­کنند که اکثرا افراد تفاوت  نقش­های این دو را در نظر نمی­گیرند. مطالعات امکان­سنجی به کار بررسی( کاملا شبیه به سفر اکتشافی است.) سناریوها می­پردازد. این مطالعات در پی یافتن پاسخ این سوال هستند که " آیا این فعالیت تجاری توجیه­ پذیر است ؟". این در حالی است که طرح­های کسب و کار به کار برنامه ­ریزی می­پردازند. یک طرح کسب و کار اقداماتی را در چارچوب تبدیل کردن ایده های تجاری به فعالیت­های تجاری تعریف می­نماید.

مطالعات امکان­سنجی (طرح توجیهی)به مطالعه و تجزیه و تحلیل تعدادی گزینه و روش رسیدن به کسب و کار موفق می­پردازد. مطالعه امکان­ سنجی کمک می­نماید تا دامنه انتخاب بهترین کسب و کار از بین سناریوها را دقیق­تر (کوچک­تر) شود. نتایج حاصل از مطالعات امکان­ سنجی و تصمیمات حاصل از آن پایه­ ای برای یک طرح کسب و کار است.

مطالعه امکان­سنجی قبل از طرح کسب و کار انجام می­شود. پس از اینکه یک طرح تجاری امکانپذیری اش مشخص گردید، یک طرح کسب و کار آماده می­نمایند. در واقع پس از این که مشخص می­گردد یک طرح امکان­پذیر است، یک طرح کسب و کار آماده می نمایند تا یک "نقشه راه" از چگونگی ایجاد و توسعه کسب و کار را فراهم می­کنند. طرح کسب و کار در واقع یک "برنامه اجرا" برای پیاده ­سازی پروژه ارائه می­نماید.

     

دلایلی(بهانه­ هایی) که برای انجام ندادن یک مطالعه امکان­ سنجی ارائه می شود
گاهی اوقات صاحبان پروژه­ ها به دلایلی می­کوشند تا از مرحله "بررسی امکان­ سنجی" صرفه نظر نمایند و مستقیما به مرحله اجرا و ایجاد کسب و کار مورد نظر خود می­روند. دلایل و بهانه­ هایی که مطرح می­شود تا بررسی امکان­سنجی را انجام ندهند عبارت است از:
    امکان­پذیری برای ما روشن است و نیاز به بررسی ندارد. این کسب و کار در حال حاضر در خیلی از جاهای دیگر در حال اجراست. نمونه عملی این کسب و کار موجود و موفق است.
    وقتی چند سال پیش امکان­پذیری­ این طرح ثابت شده و این مطالعات برایش انجام شده است، دیگر چرا باید یکبار دیگر این مطالعات را انجام بدهیم؟
    مطالعات امکان­سنجی تنها یک راه برای کسب درآمد مشاوران امکان­سنجی است و مزیتی برای ما ندارد.
    مطالعات بازار توسط شرکت­هایی که تجهیزات ما را تامین می­نمایند انجام شده است.
    بهتر است یک مدیر عمومی استخدام نماییم که یکی از وظایفش انجام اینگونه مطالعات باشد.
    مطالعات امکان­سنجی ثمره­ای جز اتلاف زمان ندارد. کار دست این است که ما ساختمان­ها و تجهیزات را تامین و محیط را آماده فعالیت کسب و کارمان نماییم. هزینه کلان، سود کلان نیز می­آورد.
دلایلی که در بالا ذکر گردید اغلب برای منصرف نمودن شما از انجام مطالعات مفید و فوق­ العاده حیاتی امکان­سنجی بیان می­گردد.
تصمیمات از اهمیت فوق ­العاده­ ای برخوردارند. هنگامی که شما تصمیم به اجرای یک طرح تجاری می نمایید، دیگر تغییر دادن آن سخت خواهد بود. یادمان باشد که زندگی ما حاصل تصمیماتی است که اخذ می نماییم.
دلایلی برای انجام مطالعه امکان­سنجی
تا به اینجا بارها و بارها دلایلی روشن و منطقی برای انجام مطالعات امکان­سنجی را مطرح شده . برخی از دلایل دیگر که لزوم این کار را مطرح می­نماید، عبارت است از:

  • تمرکز بر پروژه و شکل ­دهی اجمالی به گزینه­ ها.
  • محدود کردن گزینه­ های کسب و کار.
  • شناسایی فرصت­های جدید سرمایه­ گذاری در طول فرایند بررسی.
  • شناسایی دلایلی برای اجرا ننمودن طرح.
  • جمع آوری اطلاعات کافی و موثق برای اتخاذ تصمیم.
  • ارائه مدارکی که مطالعات فعالیت تجاری در آن مسیر انجام گردیده است.
  • کمک می­نماید تا امنیت کمک­های مالی که از موسسات وام­ دهنده و سایر منابع مالی تهیه می­نماییم را تامین نماید.
  • در مطالب فوق موضوعاتی در خصوص امکان سنجی ( منبع موسسه سپینود شرق) طرحهای توجیهی در صنوف مختلف اشاره شد که در هر طرح اقتصادی و هر سرمایه گذاری نیاز است و ضروری است به موضوعات فوق الذکر اشاره شود که تمام جنبه های فنی (technical) قانونی ((legal) عملیاتی (operational) زمان بندی (scheduling) 5 فاکتور رایج امکان سنجی (Feasibility Studies) عبارت مخفف ((TELOS))  به فارسی خلاصه شده مخفف ،، تلوس ،، می باشد در ذهن خود ذخیره کنید که در اینجا برای شما سرمایه گذار محترم که حقیقتا سرمایه شما عین سرمایه خود من است ( نگارنده و مالک طرح و معدن )  ذکر میشود که اعلام شود که این مجموعه در خصوص توجیه اقتصادی کاملا حرفه ای بوده و نیازی به ارایه طرح های طولانی و خسته کننده توجیهی نیست و شما ( سرمایه گذار ) خود نیز به تنهایی با یه حساب سرانگشتی می توانید به این نتیجه برسید که چند تن ذخیره طلا در هر محدوده طلا ( معدن طلا بخش خصوصی ) در مقابل هزینه های استحصال و خرید ماشین الات آیا توجیهی نیاز است یا نه ؟

در سایر طرح های توجیهی اقتصادی دیگر ( غیر از طلا ) جنبه ها ی مختلف طرح و و .....بررسی میشود همه این موضوعات نشانگر توجیه نبودن اکثر طرح ها می باشد به قول قدیمی ها عطر آن است که خود بگوید نه عطار  و  نشانگر این است که باید کاملا  حواس سرمایه گذار جمع باشد و بعد از همه بررسی ها اقدام به سرمایه گذاری بکند که بعد ازتامین سرمایه باز هم اکثر طرح ها با توجه به شرایط بازار و شرایط اقتصادی توجیه پذیر نیست و باعث شکست سرمایه گذار وخسارت و زیان میشود که مطالب فوق نظرات تخصصی یه مجموعه ارایه دهنده طرح های توجیهی و مشاوره ای است .

باید به جرا گفت که تمام موضوعات مطرح شده   در این صنعت ( معادن بخش خصوصی ) توجیه شده می باشد و برای تمام احاد ملتها در ایران و جهان قابل توجیه و فهم است که این صنعت توجیه دارد و بار ها و بارها از هزاران سال پیش این صنعت توجیه شده و نیازی به توجیه نیست و جواب خود را داده است اصلا اسم طلا و معدن طلا بخش خصوصی خود اعتبار و توجیه است .

لذا برای توجیه و تفیهم  بیشتر  در ختم کلا بعد زا طی شدن مراحل توان مالی سرمایه گذار و آمادگی سرمایه گذار برای مشارکت  با توجه به سکرت بودن دانش  استحصال و استخراج و همچنین این گونه توجیه ها اقتصادی مطالبی جهت تائید مجدد سرمایه گذار و تصمیم قطعی برای عقد قرارداد ارایه می شود

معادن طلا :

از نام معدن شروع می کنیم معادن معمولا با ثبت یه محدوده به نام کسی که ان مجموعه را کشف کرده به عنوان پروانه اکتشاف ثبت میشود که معمولا در ایران به عنوان معدن پلی متال ( انواع فلزات ) که در آن محدوده بخشی هم طلا هست ثبت میشود و مالک ( حقیقی یا حقوقی بخش خصوصی  ) بعد از انجام عملیات اکتشاف شامل گمانی زنی ، ژئو فیزیک ، ترانشه زنی و نمونه بردار ی متر به متر منطقه میزان ذخیره طلا ، نوع طلا ، ماده میزبان  ف فع کلیه معرض منابع طبیعی ، جاده های دست راسی ، امکان اجرای طرح د رمنطقه را تعین می نماید .

که در این مرحله ضمن اخذ مجوزات لازم پروانه اکتشاف به مستند گزارش اکتشاف از اداره صنایع اخذ میشود . در این مرحله مشخص میشود که محدوده ثبت شده درایی چه میزان طلا و چه میزان خاک صنعتی طلا دار قابل استحصال وجود دارد که معمولا از 500 کیلو طلا خالص تا 10 تن میانگین در ایران به ثبت می رسد و این میزان طلا به راحتی بر اساس قیمت استخراج  و اتسحصال طلا قیمت اونس جهانی به عنوان مثال 600 دلار تعین و مشخص میشود نسبت به قمیت طلا در بازار به عبارتی با این شاخص بعد از کسر همه هزینه های تولید 50% سود اعلام میشود که ما  در اینجا با توجه به سکرت بودن

گزارشات اکتشفا ت که شامل سایر ماده های معدنی  هست مثل نقره و روی ، پالادیوم و انتی موان که همگی قابل ستحصال و استخارج و سود آور و همچنین به دیلی اینکه هزینه های اکتشافات زیاد است و مالکین توان اکتشاف یه زون در یک محدوده را دارند و کمتر مالکی تمام محدوده خود را اکتشاف می کند نشانگر سود آور بودن این صنعت است .

در مخلص کلام از دید کارشناسی ما 25% هزینه های استخراج و استحصال و تولید می باشد  و 75% سود قطعی موجود است نسبت به کل ذخیره طلا به عنوان مثال اگر یک محدوده 2 تن طلا خالص داشه باشد یعنی مثلا2 پی پی ام درهر تن خاک صنعتی نسبت به هزینه های خرید و احداث خط تولید که مجموعه 55 ارزش 2 تن طلا هم نیست با یه حساب سرانگشتی میتوان متوجه شد که ایا نیازی به طرح توجیهی هست یا نه ؟

دارنده و مالک و مطلع این صنعت 0 گروه شرکت لبخند کاغذی )  از زمان ورود تا مالکیت اطلاعات زیادی از جمله کسب روشهای استحصال و مرواده با کارخانه های فعال و تولید کننده شمش طلا ف دانش و ترجبه لازم را کسب نموده و با آخرین اطلاعات در این صنعت نیز سایر هزینه های دیگر را نیز کاهش داده و با تجهیز کمترین ماشین الات و و بهترن روش استحصال و بهترین منطقه منتخب اقدام به احداث کارخانه فرآوری می نماید .

روشهای توجیه و امکان سنجی در بالا برای شما 0 سرمایه گذار ) آورده شده است که خودتان از زابن خودتان و توسط خودتان خود را توجیه نمائید و در صوتر نیاز به تکمیل اطلاعات شما به شکل عملی سرمایه پذیر در کنار سرمایه گذرا می توانند عملی بدون ذکر متون و طرحهای خسته کننده توجیهی با بازدید از مدارک ، محدوده و آزمایش از خاک و رویت گزارشا کامل اکتشافات مورد تائید ادراه صنایع و کارشناسان و بازدی از خط تولید طلا و تائید کارخانه های تولید کننده طلا به اتفاق به  این نتیجه برسید که سرمایه گذرای بکنید یا نکنید .

در مخلص کلام :

در این صنعت ( معدن طلا بخش خصوصی ) یک را هزار نکنیم هزار را یک کنیم توجیه ذخیره ثابت شده چند تن طلا خالص در یک معدن طلا به تنهایی در مقابل تجهیز ماشین آلات و کل هزینه های استخراج و استحصال و خط تولید که جمعا یک صدم کل ارزش ذخیره طلا نمیشود توجیه بالاتر از این چیست ؟

به عبارتی ساده تر خودتان امکان سنجی کنید به طرح های توجیهی و سناریوهای ما توجه نکنید در این صنعت خودتان توجیه کننده خودتان باشید ما آنقدر به این صنعت و طرح ایمان داریم که نظر شما برای ما قطعی است . والسلام....

پلان اقتصادی احداث کارخانه تولید شمش طلا :

صنعت فرآوری طلا ، معادن طلا ، استخراج و استحصال تولید شمش طلا در کل جهان سکرت و اختصاصی می باشد با توجه به شرایط خاص و قدرت مانور مالی و استراتژیک بودن این ماده ( طلا ) کمتر اشخاص حقیقی و یا حقوقی در دنیا وجود دارند که از دانش این صنعت چه در زمینه روش های استخراج  ، استحصال و فرآوری و چه بازار فروش حتی کمترین اطلاعات را در اختیار همگان قرار دهند  و کمتر مجموعه در این صنعت سرمایه پذیر است و این مهم نشانگر ارزش و توجیه اقتصادی این پلن اقتصادی و پیشنهادات این مجموعه می باشد .

معادن طلا نسبت به ذخیره طلا ، جاده های دست راسی ، و همچنین ماده میزبان یا ماده مزاحم روش های استخراج و استحصال ( محدوده ) توجیه میشود ،  کارخانه جات طلا بخش خصوصی در ایران با توجه به فعالیت چراغ خاموش دور از نظر عوام  و خواص در حال استخراج  و استحصال می باشند ودست راسی و ارتباط ، تبلیغات برای عموم را قطع نموده اند و کمتر مورد توجه قرار گرفته اند تا جای که  باورعوام و حتی خواص متعقد هستند که کارخانه طلا نیست اگر هم باشد در ید دولت است و دولتی است ، در صورتی یکه اکثر قیب به اتفاق حدود 15 کارخانه طلا در ایران خصوصی هستند و 2 الی 3 کارخانه دولتی است  بر همین اساس طرح و توجیهی و هر گونه مذاکره در پرده ای از ابهام باقی مانده است  به گونه ای که حتی بانک ها پروسیجر و طرح و روشی برای  مشارکت درمعادن طلا ندارند و هیچ کدام ازعقود 14 گانه آنها بر اساس ذخیر طلا و مدارک معادن طلا ف پروانه بهره برداری برنامه ریزی نشده است فقط شرکتهای خارجی توان مشارکت با این بخش خصوصی را دارند و سرمایه گذاران داخلی نیز دست راسی و ارتباط لازم را با این بخش به علت محدویت معادن طلا بخش خصوصی و کارخانه های فعال  نداتشه و هیچ تعاملی نبوده و این مهم نیز از مزایای این طرح می باشد ، شرکتهای معدنی نیز جهت جذب هزینه های اکتشافات  به دلیل محدود بودن معادن طلا و توان محدود اقتصادی خود و عدم توان مشارکت و سرمایه گذاری ، یک بعدی عمل نموده اند و فقط در قالب اکتشاف و تعین ذخیره طلا فعال هستند و کمتر مجموعه ای معدنی می تواند هر سه بخش اکتشافات ، سرمایه گذاری ، استحصال و استخراج فرآوری ، و همچنین بازار و تجارت  فعال باشد یا تجربه لازم را دارا باشد و این مجموعه با جرات توان انجام همه مراحل از صفر تا صد را با توجه به بازدید های فراوان ، معرفی سرمایه گذار ، ارتباط با سرمایه گذار خارجی ، ارتباط با بازار طلا ، از کل معادن طلا ایران، کارخانه های فعال در حال تولید شمش طلا ، بازار طلای ایران می تواند اجرای عملیاتی با در دست داشتن پلان های اقتصادی مختلف کارخانه فرآوری استحصال طلا ؛ کارخانه فرآوری و تولید کنسانتره طلا و استحصال سایر فلزات گرانبها همراه از جمله نقره و جیوه آنتی موان و غیره .. احداث نماید یا در تجارت معادن طلا ورود پیدا کند ، از سوی علارغم اینکه معادن طلا در تمام دنیا نیازی به طرح توجیهی ندارد و کاملا اقتصادی می باشد ، با  توجه به اینکه سرانه تولید طلا در ایران 3 الی نهایت 7 تن طلا در سال می باشد و نیاز و مصرف طلای ایران 20 تن در سال است و بازارطلا تشنه خرید می باشد  و طلا ی خالص هم در صنعت طلای ایران و هم در بخش تجارت ارزشمند است و درخواست های خرید طلا داخلی و خارجی و داخلی  پی در پی هیچ جای شک و شبهه و ریسک  سرمایه گذاری در معادن طلا وجود باقی نمانده است .

سرمایه گذار بدون ریسک و بدون ابهام میتواند با توجیه کامل  تئوری ، کتبی ، مستندات ، عملی با چشم باز و دید پایدار طی بازدید از معادن طلا ، خط تولید شمش طلا و فرآوری و استخراح و استحصال بعد از بررسی تمام جنبه های اقتصادی ، تجاری و فنی این صنعت  و برگشت سرمایه مشارکت نماید طرح های پیشنهادی شرکت لبخند کاغذی اجرای و عملیاتی بوده و از زمان استارت کار نسبت به شرایط سرمایه گذار قابل تغیر، افزایش ، یا کاهش میزان مشارکت و سرمایه  با تواق طرفین نیز ممکن است .  

آخر کلام :

در این پلن اقتصادی نگارنده به موضوعات مختلفی از جمله امکان سنجی و خلاصه های از تمام موضوعات پرداخت است

این مجموعه در صورت احراز توان مالی سرمایه گذار قبل از هر اقدامی و عقد توافق اولیه اقدام به ارایه دیتیل و جزئیات و طرح های کامل تری می نماید با توجه به سکرت بودن اطلاعات مالکین و هچنین سرکت بودن دانش استحصال و فرآوری این بسته هم زمان تقدیم سرمایه گذار میشود به اضافه مستندات مالکیت ها و سایر مدارک و همچنین توجیه فنی و عملی و حضوری بازدی از خط تولید شمش طلا .

  

طرح سرمایه گذاری معادن طلا تنها صنعت قابل توجیه اقتصای در تمام دنیا می باشد که هم از نظر اقتصادی وهم از نظر اعتباری و بانک گارانتی در تمام دنیا از زمانهای دور تا اکنون معتبر بوده و کاملا توجیه می باشد لذا با توجه به مشارکتهای کلان در صنعت معادن طلا و نیاز به سرمایه های بزرگ این طرح  با توجه به آخرین تجارب این شرکت در صنعت طلا به شکل خلاصه کمترین هزینه ممکن ، برای یه محدوده کوچک و اقتصادی فرآوری طلا  با میزان سرمایه مورد نیاز 20 میلیون دلار برآورد شده است که در صورت راه اندازی یک کارخانه حرفه ای استحصال طلا حدود 50 میلیون دلار برآورد می شود و این مهم ( حداقل هزینه ها برای یک اشل کوچک می باشد ، سریع و اجرای عملیاتی ) از مزایای گروه شرکت های laka می باشد .

ارزش معادن طلا بر اساس  میزان ذخیره قطعی طلا و عیار تن به عبارتی میزان حداقل 2 پی پی ام به بالا درهر تن خاک یا کانسنگ برآورد میشود ، هر پی پی ام نشانگر یک گرم در تن می باشد  به عنوان مثال معدنی که 5 تن طلا قطعی داشته باشد  با در نظر گرفتن ارزش یک کیلو گرم طلا حدود 500 میلیون تومان در این تاریخ آبان ماه 1397  دو هزار و پانصد میلیارد تومان ماده معدنی ،، طلا ،، دارد ، بدون در نظر گرفتن سایر فلزات گرانبها که در اکثر معادن طلا همراه طلا موجود است از جمله : نقره ،  روی ، سرب ، انتی موان ، جیوه ........... طرح سرمایه گذاری فوق برای یک محدوده متوسط با ذخیره طلا 2 الی 5 تن پیش بینی شده است .

 

  دعوت به سرمایه گذاری ( محدود ) در صنعت پایدار تولید طلا  

09120933277

نمودار چرخه تعامالات از طی مراحل مقدماتی شامل تامین سرمایه تا تولید

( جهت نمودار از پائین به بالا )

 
 
 
 
گروه شرکتای لبخند کاغذی(lakagold) کپی رایت کلیه حقوق معنوی و مادی و مدنی این سایت بدون اخذ اجازه کتبی مجاز نیست و پیگرد قانونی دارد )

Please publish modules in offcanvas position.